Helemaal gewend aan UCSB - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu Helemaal gewend aan UCSB - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu

Helemaal gewend aan UCSB

Blijf op de hoogte en volg Kyra

16 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Isla Vista

Hello guys!

Nu ik dit verslag schrijf ben ik helemaal gewend aan de skateboarders op de uni, sexy surf dudes, overdreven Amerikanen, overgrote supermarkten en werknemers die je spullen in een zak doen in de supermarkt. Maar dat maakt niet dat ik Nederland niet een klein beetje mis... Ofja de regen en de kou mis ik niet natuurlijk. Maar wel mijn lieve vriendinnetjes, familie, hondje, CHOCOLADE PEPERNOTEN (!) en niet zo'n vettig eten...
Gelukkig komt Ruben morgen, dus dat is al iemand minder om te missen! Heb er erg veel zin in maar het voelt nog een beetje onwerkelijk dat hij echt daadwerkelijk hierheen komt.

Genoeg over de toekomst. Wat heb ik allemaal gedaan deze week? Het hoogtepunt was toch zeker wel het kajakken met zonsondergang, oftewel sunset kayaking. Dit was mijn eerste 'uitje' met de excursie club. Er was echt een lijst van dingen om te doen, maarja aangezien een dag maar 24 uur heeft moest ik toch een keuze maken.. Samen met een meisje uit Schotland hadden we besloten om deze activiteit als eerste te gaan doen. En het was erg leuk want de groep bestond bijna geheel uit Europese uitwisselingsstudenten:) Een nadeeltje aan de trip was dat we de kajak helemaal (lees; 3 straten) naar het strand moesten dragen.. Dat ding was echt LOOD zwaar. Laten we het maar houden op een goede workout. Eenmaal aangekomen bij de zee was het het slepen zeker waard. Er waren best veel golven dus zo nu en dan een beetje eng. En helaas wisten we het er niet droog vanaf te brengen... Onze terugreis back to the beach verliep wat minder vlekkeloos dan de heenreis... Wij waren de enige die even lekker zeewater mochten happen... Wat wel balen was want de zon was inmiddels al onder dus het was koud. En ook op de terugweg moesten we de loodzware (vol water gelopen) kajak terugbrengen naar het clubhuis. Op dat moment dacht ik echt; Waar zijn die lekkere surf dudes als je ze nodig hebt... Maarja ook met girlpower waren we uiteindelijk heelhuids aangekomen met onze kajaks bij het clubhuis.

Nog een van mijn hoogtepunten dit weekend was het shoppen in Santa Barbara met mijn huisgenootjes:) Heel erg handig dat mijn roomie een auto heeft! Santa Barbara is echt zo mooi en zo perfect om te winkelen. Gewoon alles, Forever 21, Victoria's Secret, Abercrombie and Fitch en nog meer, op één straat. Ohja en nog een aangename verrassing was de sale omdat het blijkbaar Columbus Dag was! 40% korting all over the place:) Maar ik wist me in te houden en heb dan alleen maar echte koopjes op de kop getikt. Shopping met Amerikanen is toch wel echt hilarisch. Ik dacht altijd dat mijn vriendinnen en ik veel lawaai maakten onder het winkelen.. Maar 3 Amerikanen maken echt veel meer lawaai dan 20 Europeanen. Maar goed ik heb me wel kapot gelachen. Tijdens ons shopavontuur hebben ze me geïntroduceerd met de Wetzel Pretzels. Dit is een zaakje waar je allerlei soorten Pretzels krijgt. Dus Duits met een Amerikaans tintje... Want tja, gewoon een Pretzel is natuurlijk niet slecht genoeg. Er moet wel Peperoni/Ui/Kaas/Kaneel of weet ik wat op zitten. En als afsluiter van de dag zijn we naar de In N out Burger geweest. DIt is wel een ding in California. Volgens mijn huisgenootjes hadden ze hier dan echt de beste burgers van de USA. De file op de autobaan voor de afslag van dit ding beloofde wel wat. Maarja op de prijs na was er niks speciaals aan. Het was gewoon maar 3 dollar voor n hamburger, friet en n milkshake. Verklaart weeeer waarom ze hier zo dik zijn, haha.
Zaterdag was toch wel de dag waarop ik veel nieuwe 'Amerikaanse' dingen geleerd heb. In de avond, toen de burger een beetje gezakt was, hadden mijn huisgenootjes Pumpkin Pie Cookies gemaakt. Echt suuuper lekker! Omdat het nu bijna Halloween is, gooien ze overal pompoen in. Net als ze bij ons over speculaas ingooien met sinterklaas. Maar die pumpkin dingen bevallen me wel. De pumpkin smoothie, starbucks en bread staan nog op mijn lijstje.
Maar het raarste moment van de avond kwam toch rond middernacht. Ik was helemaal verbaasd maar ze gooien hier ook Vanille ijs in soda, oftewel frisdrank. Mijn huisgenootjes zijn helemaal verliefd op "rootbeer" (een soort cola met een vies smaakje, in mijn ogen dan haha) met vanille ijs. Maar het smaakt dus echt nergens na hoor. Voor mij is het meer weer een bevestiging dat ze er hier alles aan doen om dik te worden.

Maar niet alleen op het gebied van eten verbazen die Amerikanen me keer op keer weer. Terwijl ik deze blog schrijf heb ik mijn huisgenootjes even een les geschiedenis en politiek gegeven. Ze wisten niet dat Nederland een koning heeft en ze waren er van overtuigd dat overal gewoon een president is. Dus ik heb mijn plicht ook weer gedaan voor vandaag.

Daarnaast heb ik mijzelf nuttig gemaakt vandaag op de EAP study fair. Dit was een markt voor alle studenten van UCSB om op uitwisseling te gaan. En daar heb ik toch met heel mijn hart Utrecht University vertegenwoordigd. Natuurlijk heb ik iedereen aangeraden om naar Utrecht te komen volgend jaar (of niet). Het was echt grappig, iedereen hier wil naar Europa. En dan vooral naar Spanje of Italië. Geheel omgekeerde wereld haha.

Eigenlijk had ik vandaag ook nog mijn hardloopclass, maarja dat werd een beetje lastig met mijn zielig voetje. Maar ik had vorige week al besloten om hiermee te stoppen dus dat kwam goed uit. Vorige week woensdag begonnen we dan echt met rennen. Maar echt veel uitdaging zat er niet in en 50 minuten zijn nogal kort om ook daadwerkelijk echt lekker te rennen. Eer ik net lekker in mijn ritme zit moeten we alweer stoppen. En aangezien ik mijn tijd hier efficiënt moet indelen, kan ik mijn tijd nuttiger besteden.
Mijn indoor rowing class daarentegen was wel erg leuk. En ging me helaas niet zo makkelijk af haha, die techniek is toch moeilijker dan het eruit ziet. Ik dacht; och roeien kan niet zo moeilijk zijn. Maar het tegendeel bleek waar. De roeiapparaten staan wel lekker in het zonnetje dus bruin worden en een workout tegelijk!

Na al deze hoogtepunten, het dieptepunt van mijn weekje. Zaterdagnacht, na mijn heerlijk dagje shoppen, viel ik van de trap toen ik naar de wc ging. Jap, echt een Ky actie natuurlijk.. Maar nu is mijn voet blauw en kan ik niet trainen voor mijn halve marathon pff.. Baal er echt van en hoop dat het snel over is. En het domste aan het hele verhaal is nog dat ik nuchter was (moeilijk te geloven maar het was echt zo) en er boven ook een wc is -.- Dus ik heb mijn lesje ook weer geleerd voor vandaag. Hopelijk blijft het bij dit lesje want ik heb er toch al veel geleerd in mijn 20jarig leventje.

Maar naast de fun is er natuurlijk ook studie. Morgen weer een lange en vroege dag college. En ik moet in top vorm zijn want onverwachte toetsen zijn hier geheel normaal. Wel een minpuntje aan UCSB.

Dus nu ga ik lekker naar mijn bedje zodat ik morgen fris en fruitig mijn college kan bijwonen en daarna lekker kan gaan bijkletsen met Ruben!

Enjoy your Thursday!

Liefs Kyra


  • 16 Oktober 2014 - 08:18

    Opa :

    Een mooi verhaal weer en veel wat je leert op school en over de Amerikanen die nog niets eens weten dat wij in een koninkrijk leven. Dan geniet je van alles maar een beetje dom om van de trap te vallen en je de halve marathon missen. Ik hoop goed geslapen en een fijne dag met je bijkletsen.

  • 16 Oktober 2014 - 11:10

    Sabina:

    Zo zie je maar dat iedereen wat van elkaar kan leren, leuk dat ze ervoor open staan. Verder leuk om weer wat belevenissen te lezen, zo zijn we er toch een beetje bij ;-)

    Have fun in the sun, enjoy and keep up with the good work. Go Girllllll. Die halve marathon loop je vast wel!!

    xx

  • 17 Oktober 2014 - 18:21

    Ria :

    Kyra, weer leuke verslagen, geweldig om te lezen en ook (weer) herkenbaar uit mijn AFCENT tijd. Wat is dat balen met je voet! Hopelijk kun je toch de halve marathon lopen, maar ja, een goede tijd neerzetten wordt moeilijk. Super dat je zoveel verschillende sporten kunt beoefenen, dat kan inderdaad alleen maar in Amerika! Maar ja, zoals die Amerikanen eten, zo hebben ze ook veel workouts nodig! Beterschap met je voet en enjoy the sun!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 9830

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Exchange naar UC Santa Barbara

Landen bezocht: