De laatste lootjes wegen het zwaarst ;) - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu De laatste lootjes wegen het zwaarst ;) - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu

De laatste lootjes wegen het zwaarst ;)

Blijf op de hoogte en volg Kyra

10 December 2014 | Verenigde Staten, Isla Vista

Heeee Dutchies,

Minder dan twee weekjes en ik kan jullie eindelijk allemaal in het echt vertellen over alle fantastische dingen die ik heb meegemaakt. Maar tot die tijd moeten jullie het nog even met mijn woordjes doen.
De afgelopen 2 weken gingen erg snel voorbij en ook toen heb ik weer leuke dingen meegemaakt.
Zo ben ik met Thanksgiving naar Lake Tahoe geweest! Dit is in de winter een populair skigebied voor de meeste amerikanen en in de zomer een prachtig wandelgebied. En het is zeker aan te raden voor iedereen die van plan is een bezoekje aan California te brengen.
Het meer is echt enorm en super blauw. Heel mooi om te zien. Helaas was het wel een lange zit, op de heenreis duurde het 8 uur en op de terugreis maar liefst 11 uur. Maar het was het sowieso meer dan waard, en dat zegt iemand die niet graag in de auto zit.
De eerste dag in Lake Tahoe hebben we sportief doorgebracht. We zijn namelijk gaan hiken! We hadden een zogenaamde 'easy' hike uitgekozen maar die was in onze ogen toch nog redelijk pittig. Zulke bergen zijn wij niet gewend in ons kikkerlandje. De hike ging naar de top van een berg en onderweg hadden we schitterend uitzicht over Lake Tahoe, echt supermooi. Helaas werd het steeds kouder naarmate we dichterbij de top van de berg kwamen. Dit was natuurlijk wel te verwachten, maar wie rekent er nu op sneeuw in California?! Ik had er even niet bij stilgestaan hoe het ook alweer voelde als het koud was, maar nu weet ik het weer haha. Dus ik voel met jullie mee daar in Nederland. Al geniet ik nog wel even van de laatste daagjes teenslippers, shorts en t-shirts. Na onze zware dag hiken in Lake Tahoe hebben we 's avonds genoten van een heerlijk homemade Thanksgiving diner! En jawel hoor, het diner was compleet met turkey, gravy, stuffing, mashed potatoes, sweet potatoes en natuurlijk pumpkin pie! Het was heeeerlijk en ik kijk nu al uit naar het kerst diner, (helaas) wel aan de andere kant van de wereld.
De tweede dag in Lake Tahoe werd ik wakker met sneeeuw! Echt een prachtige gezicht. Na een rustige morgen zijn we naar Hot Springs geweest. Hier konden we heerlijk uitrusten en genieten van de prachtige bergen. Het water was wel warm dus na een uurtje waren we helemaal uitgezweet. Vervolgens zijn we weer terug gegaan naar ons huisje. Jawel hoor, we hadden echte houte cabin gehuurd. Deed me echt denken aan Oostenrijk. Alleen de Amerikaanse fastfood ketens verpesten wel echt de sfeer haha. Wat ook typisch was, Lake Tahoe ligt op de grens van California en Nevada. En het eerste dat je tegenkomt wanneer je de grens overgaat naar Nevada is natuurlijk een mega groot casino.
'S avonds hebben we lekker pancakes gemaakt en lekker gechilled. De dag erna was het alweer zover, weer terug naar de zon! Maar Lake Tahoe is zeker een bestemming waar ik ooit in mijn leven nog eens naar toe wil. Of het nou zomer of winter is, er is altijd wat te doen.

De rest van de week heb ik rustig aangedaan en me overgegeven aan de Amerikaanse tradities. Zoals Cyber Monday. Enorm veel koopjes op internet. Er was daadwerkelijk overal korting. Dus mijn roomies zaten de hele dag voor de pc op koopjes jacht.

Ook heb ik deze weekend EINDELIJK mijn pakketje van mam en peter gekregen. Ik was er erg blij mee en mijn roomies en ik hebben ook meer dan genoten van de chocolade pepernoten! Mijn laatste zak heb ik verstopt aangezien ik niet wil dat ze alles opeten, hihi. Zo gaat het normaal namelijk altijd haha.

Afgelopen weekend ben ik nog eens naar Six Flags geweest. Er waren een aantal achtbanen die ik nog niet gehad had dus die moest ik uiteraard nog even mee pikken. Aangezien ik met mijn roomie en twee uitwisselingsstudenten ging heb ik de gehele Amerikaanse experience meegemaakt. We waren er om 10 uur en het park ging pas om half 11 open. Mijn roomie stelde voor om even te gaan ontbijten en daar waren we het allemaal wel mee eens. Alleen het restaurant waar ze ons naar toe bracht verkocht natuurlijk alleen hamburgers... Ik had het kunnen weten... Maar ik heb me toch maar overgegeven aan de Amerikaanse maatschappij. En nee, dat was niet goed bevallen.
De rest van de dag in Six Flags was echt super leuk! Er was kerst decoratie en de wachttijden waren +- 5 minuten dus we hebben erg veel achtbanen kunnen meepikken.

Nu is het helaas "Dead Week" oftewel, de week voor finals. Alleen heb ik donderdag al een final die een week vervroegd is, balennnn. Dus mijn week staat in het teken van studeren in de o zo mooie bieb. Nouja, de bieb is eigenlijk spuuglelijk maar het uitzicht op de zee maakt natuurlijk veel goed. Tussen het leren door probeer ik nog even te genieten van mijn laatste weekjes hier maar stiekem heb ik ook wel weer zin om thuis te zijn en al mijn verhalen te kunnen vertellen.

Succes met de kerstinkopen!

• 10 December 2014 - 13:26

Frank:

en over 2 weken is de rust weer voorbij in Gelaen, erme Nootje

• 17 December 2014 - 13:33

Ria Smeets:

Hoi Kyra,

Nu kun je echt aftellen! Nog een paar dagen en je zit in the plane back home!
    Leuk om je reisverslag naar Tahoe te lezen, de foto's zijn ook heel mooi! Raar om in de sneeuw en kou te zijn als je normaal op je teenslippers en shorts rondloopt.

We wensen je alvast een hele goede reis terug en geniet nog de laatste dagen van het heerlijke weer, de mooie omgeving en the real American Life!

Fijne Feestdagen, ook voor mama en Peter en papa en Netta.

Lieve groetjes,
    Roger en Ria