Eindelijk! Santa Barbara is the place to be - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu Eindelijk! Santa Barbara is the place to be - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu

Eindelijk! Santa Barbara is the place to be

Blijf op de hoogte en volg Kyra

16 September 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Heeeee friends,

3 daagjes terug schreef ik mijn blog vanuit San Fransisco, nu zit ik alweer in Santa Barbara. Time flies when you are having fun:))
Zaterdag zijn we onze huur auto gaan ophalen en onze roadtrip begonnen. Op de eerste dag van onze trip moest pap nog erg wennen aan het verkeer, hij was zich al weken aan het druk maken om dit alles. Maar het begin verliep vlekkeloos, we waren San Fransisco snel uit en op weg naar Monterey via Highway 1. Dit was echt de mooiste weg waarop ik ooit gereden heb. Lekker langs de zee met alleen maar bos om je heen. De reis verliep sneller dan verwacht en in de middag hadden we onze bestemming bereikt. Gelijk gingen we langs het aquarium, mijn verlate vaderdagskado voor paps Helaas verliep de weg naar het aquarium niet geheel zonder gevloek en getier.. Alle eenrichtingswegen en verboden te keren borden maken het nogal lastig om terug te komen bij je gewenste bestemming. Dus uiteindelijk de auto maar wat verder op geparkeerd en nog een flinke stadswandeling gemaakt door Monterey. Ookal zijn aquariums totaal niet mijn ding, moet ik toch zeggen dat deze best mooi in elkaar zat. De verschillende vis tanks waren erg mooi en leken net echt. Ondanks dit was ik toch blij dat we naar 1.5 uur weer buiten stonden:P Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel, wat echt compleet anders was dan de hotels die wij gewend zijn. Geen grote blok maar kleine laagbouw in een Mexicaanse stijl. Het hotel was prima maar het mooiste was nog wel het Queensize bed dat ik niet hoefde te delen met pap:D In de avond hebben we lekker mexicaans gegeten om ons toch een beetje bij de stijl van ons hotel te houden.

Zondag zijn we vroeg opgestaan en meteen gaan rijden. Dit was de dag waar ik erg naar uitkeek (net als alle dagen eigenlijk maar goed) vandaag gingen we eindelijk naar Santa Barbara. Het was een lange tocht maar weer een erg mooi stukje natuur. Van Monterey naar Santa Barbara reden we weer over Highway 1 en zoals we al hadden gehoord was dit een van de mooiste stukjes van California. Dit bleek zeker waar te zijn!!! Onderweg een paar stops gehad om te genieten van de geweldige cliffs, stranden en zeehonden. Onder het genot van deze mooie natuur ging de tijd erg snel. Zonder dat ik het door had hebben we toch bijna 8 uur in de auto gezeten. Maar het was het zeker waar. Eenmaal aangekomen in Santa Barbara kon ik eindelijk genieten van Santa Barbara in real life. De afgelopen tijd heb ik erg veel google Streetview gekeken dus ik kende de weg al aardig goed:P
Het stadje is echt prachtig en voor iedereen zeker een aanrader om ooit naar toe te gaan. Overal staan palmbomen en het is rond de dertig graden. Heeerlijk dus. Echt moeilijk voor te stellen dat je in september nog met een short en een topje aan buiten kunt zitten om 9 uur 's avonds. Dat gaat me wel bevallen!

Vandaag was weer een spannende dag, namelijk de dag waarop ik mijn kamer heb gezien en mijn huisgenoten heb ontmoet. Ik heb de afgelopen tijd al veel contact gehad met mijn kamergenootje om alles te regelen maar ik was toch echt nieuwsgierig hoe ze nu in het echt zou zijn. Gelukkig was alles goed geregeld (ookal kwam de huurbaas 2.5 uur later dan afgesproken) en kregen we onze sleutel. De huisgenootjes waren heel aardig maar wel echt typisch Amerikaanse meisjes. Ze reageerde op alles heel overdreven, spraken erg snel en schreeuwde door elkaar heen, maar dat went vast vanzelf:p Pap heeft samen met de ouders van mijn huisgenootjes de bedden in elkaar gezet dus mijn bedje staat ready to use. De ouders van de meisjes waren ook heel gezellig en het was wel leuk om zo'n dagje met elkaar door te brengen. Dan krijg je toch een beter beeld van het Amerikaanse leven. We waren er al snel achter dat ze hier anders denken over veel dingen. Pap vroeg bijvoorbeeld hoeveel mile de vader van mijn kamergenootje per jaar reed. Hij antwoordde daarop 10.000 mile en dat vond pap nogal weinig. Maar toen reageerde de man erop dat ze thuis 5 auto's hebben, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Mijn kamer zelf is wel prima, alleen jammer dat ik hem moet delen mja dat hoort erbij. We hebben best een grote woonkamer, keuken, en een tuintje dus dat is wel chil. Ook zijn we even door de buurt gelopen waar ik ga wonen, namelijk Isla Vista. Dit is een dorpje waar 90% van de inwoners student is. Erg gezellig kwam het over en pap keek z'n ogen uit. Denk dat ik in dit dorpje wel kan wennen. Al is het leven hier wel echt totaal anders dan in Utrecht. Maargoed, nog even genieten van mijn vakantie met pap.

Morgen gaan we dan naar toch wel een van de hoogte punten van onze vakantie, namelijk LAS VEGASS! Een minpunt is toch wel dat ik nog geen 21 ben, ik had namelijk graag een paar vliegtickets voor jullie willen winnen.. Maar dat zit er helaas niet in.

Op dit moment zijn we nog opzoek naar een hotel, moeilijk want zo gek als in Vegas krijg je het nergens. De reis erna toe wordt wel een hele uitdaging. Vandaag hebben we gehoord dat zelfs voor locals de snelwegen langs Los Angeles een hele uitdaging zijn. Er gebeuren heel veel ongelukken en er staat iedere minuut van de dag file. Maargoed, we can handle it! Dus nu nog even lekker buiten zitten en dan heerlijk slapen in mijn queensize bedje. Die ga ik toch wel missen volgende week.

Werk ze allemaal!


  • 16 September 2014 - 06:32

    Carola:

    Heey lieffie ... Sjoon gesjreve!!de tied geit snel'!
    Geneet van Laa Vegas!! Ennne neet druk maken agter unne moand callse oog es een americ girl !! Zitte we mit kerst allemoal engels te kalle hie aan toafel!
    Mèr noe ees genete !! Lvy xxx

  • 16 September 2014 - 07:19

    Opa:

    Ik hoop dat je lekker geslapen hebt in queensize bedje. Fijn om je verhaal te lezen. Het zal even wennen zijn in het grote Amerika. Het weer hebben jullie mee al is het bij ons ook nog goed weer met rond de 22 graden. En nu maar samen verder genieten van al het moois.

  • 16 September 2014 - 08:14

    Jan En Marij:

    Hey Kyra,

    Heerlijk om je belevenissen in de States zo mee te lezen.
    En de foto's zijn voor ons ook heel herkenbaar. Wij waren hier in 1994...
    Een prachtige streek.
    Geniet met volle teugen, en een mooie tijd in Las Vegas.
    Groetjes,

    Jan en Marij

  • 16 September 2014 - 11:24

    Judith:

    Klinkt weer goed Kyra! Heel veel plezier in Las Vegas :D

  • 16 September 2014 - 20:08

    Marly :

    Lieve KY,

    Wat schrijf je heerlijk, sprankelend en het enthousiasme spat eraf! Erg leuk om te lezen!!
    Veel plezier , geniet maar lekker, X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 9845

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Exchange naar UC Santa Barbara

Landen bezocht: