LA, Disneyland, Vegas & Six Flags in 1 week - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu LA, Disneyland, Vegas & Six Flags in 1 week - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu

LA, Disneyland, Vegas & Six Flags in 1 week

Blijf op de hoogte en volg Kyra

26 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Isla Vista

Lieve Dutchies,

Terwijl ik deze blog schrijf ben ik niet helemaal top fit maar heb ik wel een van de beste weken ooit gehad!
Afgelopen week kreeg ik namelijk bezoek van Ruben en hebben we bijna alles op mijn To-Do list in California gedaan! Van Los Angeles tot Six Flags Magic Mountain, wij zijn overal geweest.
Ons eerste uitstapje ging naar LA! Hier keek ik echt al een tijdje naar uit omdat ik daar niet heen was gegaan met pap. Veel Amerikanen hadden me verteld dat LA een stad is waar je pas van gaat houden als je er beter bekend bent. Dus daardoor had ik mijn verwachtingen een beetje bijgesteld en verwachte ik niet te veel, maar wel veel haha.
Onze eerste stop was Hollywood! Precies zoals in films was de Hollywood Walk of Fame dan ook in het echt. Het was wel maf om te zien dat er niet alleen sterren als Michael Jackson lagen, maar ook figuren zoals Kermit en Shrek. In mijn ogen natuurlijk weer typisch Amerika.
Na de Walk of Fame zijn we nog even op de foto gaan met het Hollywood Sign want die kan je natuurlijk niet missen in LA. Eigenlijk vond ik alles in LA precies zoals in films. Dit gevoel had ik al in New York City maar hier was het nog een stukje erger. Maar wel echt heel gaaf om eindelijk eens in the City of Angeles te zijn.
Daarna hebben we onze tocht door het drukke, immense en indrukwekkend LA vervolgd, met als eindbestemming Santa Monica. Dit was nog wel een stukje rijden want we moesten helemaal door LA. Maar er was genoeg te zien onderweg dus de tijd vloog weer voorbij. Onderweg zijn we ook door Beverly Hills gereden, toch wel een van de bekendste wijken van LA. Je zag echt duidelijk het verschil met de rest van LA. In Beverly Hills was namelijk wel groen gras, mooie wegen, grote poorten en grote huizen. En op iedere oprit lag een krant, zoals we dat altijd zien in onze series op TV.
Eenmaal aangekomen bij Santa Monica vond ik dit toch wel een van de mooiere plekjes in LA. Op de pier hebben we genoten van de zonsondergang.

In het weekend zijn we naar Las Vegas geweest. Als bezoeker aan California kan een bezoekje aan de meest onrealistische plek op aarde niet ontbreken. Dus toen heb ik mezelf opgeofferd om nog maar een keertje naar Las Vegas te gaan. Wat ik natuurlijk heel erg vond.. (of niet ;)) Ons hotel was erg mooi en ook zeer bekend, namelijk the Mirage. Dit hotel komt in veel films voor waaronder in the Wolf Of Wallstreet. Buiten heeft het hotel een neppe vulkaan die zo nu en dan uitbarst. Zo zie je maar weer, in Vegas kan letterlijk alles. Maar ook deze tweede keer voldeed Vegas aan mijn verwachtingen. Ik ben toch wel een klein beetje verliefd op Vegas. Ook nu zou ik nog wel een keertje terug willen haha.

Maandagochtend zijn we weer vroeg vertrokken naar Santa Barbara om het verkeer rond LA te vermijden. De reis verliep weer erg goed en we waren snel thuis.

Helaas moest ik dinsdag naar college, want uiteindelijk ben ik hier toch ook om te studeren, haha. Al vergeet ik dat hier wel af en toe. Dinsdagavond na mijn colleges zijn we naar Anaheim gereden en daar hadden we een mooi hotel dicht bij Disneyland! Het bezoekje aan Disney stond toch wel bovenaan mijn To-Do list en ik keek er erg naar uit. Vol spanning en enthousiasme waren we woensdag ochtend al om half 9 te vinden in Disney! De attracties waren echt super mooi alleen was het park niet zo groot als we hadden verwacht. Misschien kwam dit doordat wij echt lucky bastards waren, overal maar 5-10 minuten wachttijd! Dus we vlogen echt als twee kleine kids door het park heen. Gelukkig hadden we een "park hopper" genomen. Dit betekent toegang tot Disneyland California en California Adventures. Dus in de middag zijn we California Adventures onveilig gaan maken. Mijn huisgenootjes hadden me er al veel over verteld en ik ben het toch wel met ze eens. California Adventures was toch sjieker dan Disneyland zelf! Dit kwam vooral omdat in Adventure wat uitdagendere attracties lagen. Maar in beide parken lagen echt aparte attracties.
Zoals een onderzeeër waarmee je langs allemaal stukjes uit de film Finding Nemo gaat. En een attractie waarbij je in een soort van computer spel zit. Beide hadden we een soort pistool waarmee we bij ieder groot scherm verschillende spelletjes moesten doen. Dit was echt lachen, maar helaas heb ik wel verloren :(
Maar er waren ook wel veel gelijkenissen met Disneyland Parijs. Zoals de Space Mountain en de Tower of Terror.
Op het einde van de dag hebben we natuurlijk nog even naar de Pixel Parade gekeken want dat hoort toch wel echt bij een dagje disney.
Daarna zijn we weer terug gegaan naar Santa Barbara want ik moest op donderdag weer vroeg op voor mijn 8 AM class!

Eigenlijk hadden we voor vrijdag niks meer op de planning staan. Maar de achtbanen in Disneyland vielen nogal tegen dus daardoor kregen we een fantastische ingeving. Aangezien daadwerkelijk alles in California ligt, hebben ze hier ook een Six Flags. En toch wel echt een veeeeel vettere dan bij ons. Dus om het gebrek aan adrenaline om te vullen zijn we vrijdag na mijn werkgroep naar Six Flags gereden! Omdat het bijna Halloween is was er 's nachts Fright Fest waardoor Six Flags tot 1 uur 's nachts geopend was:)
Dit dagje was, net als alle andere dagen deze week, weer een hoogtepunt. Er waren gewoon zoveel achtbanen. Echt abnormaal. 18 achtbanen en nog een aantal andere attracties. En iedere achtbaan had wel weer iets speciaals.
Zo was eer een achtbaan met de grootste looping van de wereld en een achtbaan die 160km per uur ging.
Dus dit dagje was ons adrenaline tekort meer dan aangevuld. 's Avonds was het hele park in Halloween stijl, echt wat voor mij natuurlijk.. Super enge ventjes overal... Maargoed ik heb het overleefd. Het was wel echt nog veel ruiger om in het donker in de achtbanen te gaan!! Helaas hebben we het niet tot 1 uur 's Nachts volgehouden, misschien maar goed ook want Ruben moest vanochtend helaas weer naar het saaie Nederland. Aan alles komt helaas een eind.. Terwijl Ruben in het vliegtuig zat heb ik mijn dagje doorgebracht in de bieb. Volgende week tentamens dus nu back to reality.

Aangezien ik helemaal gesloopt ben van dit weekje, geen stem meer heb en nog altijd pijn aan mijn voet heb doe ik de komende week even rustig aan. Even quality time met mijn bed en mijn schoolboeken. Dat moet ook gebeuren.
Maar vrijdag is het alweer tijd voor Halloween, spannend!
Echt geen idee wat ik daarvan kan verwachten. In ieder geval neemt de politie veel maatregelingen om rellen te voorkomen, dat geeft wel een veiliger gevoel.

Hopelijk hebben jullie allemaal genoten van het uurtje langer slapen! Daar mag ik volgende week van genieten. Dus nu even een weekje maar 8 uurtjes tijdverschil in plaats van 9.

Fijne zondag!

  • 26 Oktober 2014 - 06:35

    Opa:

    Mooi je verhaal en dacht even, ik ben in Amerika. Nu nog even studeren en dan terug naar het mooie kleine Limburg.

  • 26 Oktober 2014 - 07:36

    Caroline Stefens:

    Ha Kyra!

    Wauw, dat is nog eens een invulling van je week! Klinkt goed! Alvast heel veel plezier met Halloween en natuurlijk veel succes met de komende tentamens!

    Groetjes, Caroline

  • 26 Oktober 2014 - 09:28

    Nancy:

    Sjiek wat je allemaal beleefd daar Kyra!!!
    Heel veel succes met je tentamens!!

    Groetjes Nancy

  • 26 Oktober 2014 - 10:03

    Carola:

    Heeeeyyyyy leeveke
    sjoon om te leaze dat ze un super te gekke weak hubs gehad mit Ruben!! oog toppe dat hea noa dich toe is gekomme en samen dit hubt gedoan! Super mooie herinneringen om nooits te vergeate!.Zulss hum waal misse !! Bin benuuid noa zien verhoale !
    Noe de tentamens....mmmm...ving ut neet erg om de stress hie in hoes te misse hahaha.Wunsj dich gans veul succes!! En we zitte op de helft noe kin goan aaftille dan kinne we weer goan knuffele,samen mit de kerst heerlijk !! Love you !!! miss dich !!!xxx

  • 26 Oktober 2014 - 11:28

    Marly:

    Hi Ky,
    Bezig bijtje ben je toch

  • 26 Oktober 2014 - 15:17

    Frank:

    Toch wel allemaal vermoeiend dat studeren..............

    Maar je hebt de studieboeken weer gevonden dus het gaat helemaal goed komen.

    Studeer ze nog en have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 9844

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Exchange naar UC Santa Barbara

Landen bezocht: