Weekje chillen en weekendje the City of Angels! - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu Weekje chillen en weekendje the City of Angels! - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu

Weekje chillen en weekendje the City of Angels!

Blijf op de hoogte en volg Kyra

27 November 2014 | Verenigde Staten, Isla Vista

Dutchiess!

Over een maand zitten we weer allemaal aan het Kerstdiner, zelfs ik. Wat ging dat jaar snel voorbij zeg, en al helemaal die tijd in de USA. Tijd vliegt echt voorbij dus voor ik het weet kan ik iedereen thuis weer lekker knuffelen.

Voor het zover is moeten we toch echt nog even aan de bak. Ofja jullie, ik heb nu (alweer :D) lekker een weekje vrij waar ik heerlijk van ga genieten want daarna breekt de favoriete tijd van iedere student aan; FINALS! Daar denk ik nu nog even liever niet aan.

Iedere week weer is het zo lastig te bedenken wat ik allemaal gedaan heb haha. Aangezien de tijd zo snel gaat en iedere dag een bijzondere is in de US! Maar afgelopen zondag ben ik de eerste keer gaan SUPPEN! Of te wel, Stand Up Paddle Boarding. Alhoewel ik had verwacht dat het meer water happen werd, ben ik geen enkele keer van mijn board gevallen! SUP is echt veeeel makkelijker dan Surfen. Je board is namelijk groter, dus veel makkelijker om te staan en je hoeft eigenlijk alleen maar te paddelen. Alleen het eerste stuk is lastig om door de golven heen verder op de zee te raken. Maarrrrr I made it.

Verder heb ik doordeweek vooral gechilled met m'n roomies. Donderdagavond zijn we naar naar The Hunger Games; Mockingjay part 1 geweest, net zoals vele van jullie. Dit was mijn eerste movie in de bios in de USA. De bioscopen hier hebben gebogen schermen en het was echt super scherp beeld. De film was echt super leuk en ik kan niet wachten tot deel 2. Maarja zoals ik al zei, de tijd gaat snel dus dat jaar is waarschijnlijk zo voorbij... Tot die tijd moet ik deel 1 nog maar een paar keer kijken aangezien ik zonder ondertiteling toch niet ieder woordje perfect gevolgd heb..

Afgelopen weekend was een erg druk maar leuk weekend! Vrijdag ben ik met mijn roomies uit geweest en zaterdag ochtend moest ik weer vroeg op voor LA! Dit was natuurlijk niet zon ramp aangezien de politie hier ieder feestje crashed om 12.00. Maar door al het geklets met mijn roomies werd het toch wat later dan gehoopt.

Zaterdag heb ik mijn dagje doorgebracht in Los Angeles. Ik blijf me keer op keer verbazen over hoe groot de stad is. Echt ongelooflijk. Ik vind het best een mooie stad, hoewel ik er nooit zou willen wonen. Het is echt veeel te groot en veeel te veel verkeer. Maar bepaalde delen van LA moet je zeker eens in je leven gezien hebben. Zo zijn we eerst naar Griffith park geweest, waar je uitzicht hebt over LA. Dan zie je pas echt wat voor miljoenen stad het is. Daarna zijn we naar Hollywood geweest, dat kan natuurlijk niet ontbreken. Ookal was ik hier al eens geweest, het bleef leuk! Echt zo fijn dat er in deze tijd van het jaar nauwelijks toeristen zijn. Aangezien ik met 4 jongens was kon een bezoekje aan Hooters natuurlijk niet ontbreken. Dus ik mezelf maar opgeofferd en meegegaan. In ieder geval was het eten lekker en de jongens hadden wat lekkers om naar te kijken dus in mijn ogen een geslaagde lunch! Hierna hebben we een bezoekje gebracht en het beroemde Venice beach en ten slotte Santa Monica. Prachtige plaatsjes zijn dit en ons hostel lag zeer centraal. Zaterdagavond gingen de jongens opstap, maar ik was geen 21 dus mijn dagje eindigde gezellig op een kamer in een hostel met vreemde... Een hostel is toch niet zo mijn ding blijkt maar weer. Maarja het was cheap dus daar gaat het om.

Zondag zijn we met z'n alle naar Universal Studios gegaan. Dus dit kan ik ook weer van mijn Bucket List afhalen hihi! Het was echt heel mooi gemaakt. Er waren verschillende attracties die ieder mooi in elkaar waren gezet. De meeste attracties waren gebaseerd op 3D en illusie, zo goed dat je niet zou geloven dat het niet echt was. Naast deze attracties was er de famous Studio Tour! Dit is een tour die een uur duurt langs de studies waar al onze favorieten series worden opgenomen. Van CSI tot Desperate Housewives, Universal has it all! We zaten in een open busje en gingen langs de verschillende sets en af en toe voelde het net alsof we in een film zaten. Zo kwam er een keer een overstroming op ons af, een tram ontspoorde en kwam recht onze kant op, we werden bijna gebeten door een haai, aangevallen door king kong en ons busje ging bijna op in vlammen! Wonder boven wonder hebben we het overleefd. Naast alle actie was het bewonderen van de sets ook een hoogtepunt. Zo was er New York City nagebouwd, alleen lang niet zo hoog natuurlijk. Maar omdat de raampjes kleiner werden naarmate je verder omhoog keek lijkt de set in de film net zo hoog als NYC zelf! We worden dus allemaal voor de gek gehouden. Ook zijn we langs de set gereden voor vele Wild west films. Ook in deze films worden we allemaal bedrogen. De deuren van de huizen zijn expres kleiner gemaakt zodat de Cowboys groter lijken! Echt van die leuke feitjes dit. Maar Universal was het geld waard en is zeker een aanrader!

Aangezien ik me al twee daagjes niet zo lekker voel, en gisteren 12 uur heb geslapen ga ik nu ook weer lekker pitten. Morgen vroeg op om naar Lake Tahoe te gaan! Dit is echt een super mooie locatie (google maar/wacht tot ik foto's heb gemaakt:P). Ik ben erg benieuwd. Alleen is het wel een stukje rijden, ongeveer 8-9 uur als het mee zit. Maar volgens de Amerikanen is het het zeker waard dus laten we dat maar hopen.

Voor ik het vergeet Happy Thanksgiving allemaal! Echt grappig, gisteren zei ik per ongeluk Happy Christmas in plaats van Happy Thanksgiving, ik geloof dat ik wat voor loop:P Maar dat hele Thanksgiving is zo'n raar gedoe. Ik vroeg vandaag aan een Amerikaan wat nou de bedoeling was van Thanksgiving. Nou, het antwoord was ETEN! Dus ik zo; OH net als kerstmis. En toen antwoordde de Amerikaan, nee nog erger dan dat.. Klinkt in ieder geval goed, een feestdag die draait om eten wordt altijd gewaardeerd door mij. Helaas draait mijn Thanksgiving vooral om in de auto zitten dan om eten maar oke dat halen we allemaal in dit weekend.

Fijne donderdag en tot snel allemaal!

  • 27 November 2014 - 14:37

    Paul:

    Weer een mooi reisverhaal en gewoon blijven genieten. Opa

  • 27 November 2014 - 14:37

    Paul:

    Weer een mooi reisverhaal en gewoon blijven genieten. Opa

  • 27 November 2014 - 15:26

    Pap:

    Pap had ook naar Hooters gewild. Voor het lekkere eten !!

  • 27 November 2014 - 19:17

    Oompie Frank:

    In ieder geval was het eten lekker en de jongens hadden wat lekkers om naar te kijken dus in mijn ogen een geslaagde lunch..............

    Het is maar hoe je de zin leest.................. of was het zo bedoeld?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 9831

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Exchange naar UC Santa Barbara

Landen bezocht: