Once in a life time! Halloween. - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu Once in a life time! Halloween. - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu

Once in a life time! Halloween.

Blijf op de hoogte en volg Kyra

07 November 2014 | Verenigde Staten, Isla Vista

Hallo Nederlanders,

Nu het daar al langzamer kouder wordt komt de dag dat ik weer naar huis kom toch alweer dichterbij. Nog maar 6 weekjes en wat gaat de tijd snel zeg! Ik heb het hier nog altijd naar mijn zin en kijk erg uit naar de komende weken!

De afgelopen weken stonden vooral in het teken van Halloween en Midterms. Naar aanloop van dit prachtige feest ben ik met mijn huisgenootjes naar een Pumpkin Patch gegaan. Dit is een soort van festival waar allerlei dingen te doen zijn met betrekking tot pompoenen. Allereest zijn we in een 'corn maze' gegaan, oftewel een doolhof die bestaat uit mais. Van buiten leek het appeltje eitje. Maar het was donker en toch wat lastiger dan verwacht. Het duurde ongeveer twee uur maar uiteindelijk was het ons toch gelukt. We hadden de uitgang gevonden en hoefden gelukkig niet onze nacht door te brengen tussen de maiskolven. Daarna hebben we een pompoen uitgezocht, daar draait de hele pumpkin patch toch om! Nog nooit heb ik zoveel pompoenen bij elkaar gezien. Velden vol dus er was zeker genoeg keuze. Maar volgens mij huisgenootjes waren de beste al weg. Wat ik niet helemaal begreep want een pompoen is een pompoen in mijn ogen. Na een hele speurtocht waren ze uiteindelijk toch tevreden en zijn we met een grote hoeveelheid pompoenen naar huis gegaan. Op de terugweg hebben we even een pitstop gemaakt bij Costco want er moest toch voedsel en materiaal worden gehaald om de pompoen uit te hollen. Costco is echt een mega groothandel, niets in vergelijking met de Makro.
De avond erna hebben we onze pompoen uitgehold en er een echte beauty van gemaakt. Dit was helaas niet mijn sterkste punt. Ik had de pompoen al gesloopt voor ik eraan begonnen was.. Maar het resultaat mocht er uiteindelijk wel zijn.
Naast het uithollen van de pompoen hebben we pompoen koekjes en pompoen taart gemaakt, pompoen zaadjes geroosterd en een Halloween kostuum besteld. Het uitzoeken van een kostuum was nog moeilijker dan verwacht. Het ging van uitermate sletterig tot een M&M. Alles was te vinden behalve iets waar IK in gezien wou worden. Na lang zoeken heb ik toch maar wat besteld, niet omdat het nou zo mooi was maar het was in ieder geval goedkoop.

Vrijdag was het dan zo ver, mijn eerste keer Halloween! Iedereen keek er erg naar uit maar was tegelijkertijd ook gespannen omdat er normaal gesproken veel rellen zijn. Maar dit jaar was het anders. De politie had iedereen opgeroepen om weg te blijven en er waren extra cops ingezet. Jawel hoor, op iedere hoek van de straat was er zowat een te vinden. Maar dit mocht de pret niet drukken.Verkleed als een piraat (Ja lekker origineel i know) ben ik in de avond naar een paar exchange students gegaan en hebben we huisfeestjes bezocht. Hierna zijn we naar Delirium gegaan. Dit was een event georganiseerd door de Uni om de kids van straat te houden. Het enige kleine nadeel was dat het hier NOOIT regent, maar uitgerekend op Halloween STORT regent het. En aangezien ze hier geen putten kennen was het een groot zwembad. Gelukkig hoefde we niet ver te zwemmen naar Delirium maar het was ver genoeg om totaal doorweekt aan te komen. Maar het was het waard. Op Delirium was een optreden van Young the Giant, die jullie allemaal vast wel kennen. Dit was echt super vet.

Zaterdag moest ik vooral bijkomen van Halloween en de spannende avond. Eigenlijk stond Hallowheels op het plan voor zaterdagavond, dit was ook weer een event georganiseerd door de uni. Het was een feestje op rolschaatsen, just like the movies! Maar omdat ik nog veel last had van mijn voet ben ik niet gegaan. Jap, ik was de eerste keer in mijn leven verstandig haha. Maar helaas kon ik deze trend niet lang volhouden en ben ik zondagochtend gaan hardlopen.
Het was wel lekker om na een lange tijd weer eens langs de zee te rennen, helaas was mijn voet er wat minder blij mee. In ieder geval, mijn voet moet er maar aanwennen want overmorgen is het dan zo ver. De lang verwachte halve marathon! Erg spannend en ik ben echt bang dat het niet ga lukken. Maar we zien het wel. Morgen ga ik mijn startnummer ophalen en verder de hele dag lekker uitrusten om zaterdag top fit te zijn. De marathon begint namelijk al om 07.15 in de OCHTEND, geen idee wie dat verzonnen heeft maar ik ben er niet blij mee... Dat wordt dus om 4 uur opstaan. IK VIND HET ZO SPANNEND. Maar aangezien ik nu lekker een weekje vrij ben kan mijn voetje de hele week uitrusten.

Dinsdag is het namelijk Veterans day dus dat betekent voor mij een vrije dag yeah! En aangezien ik maandag en woensdag altijd vrij ben heb ik geluk. Maar het voelt ook wel verdient na twee weekjes colleges en tentamens. Thuis heb ik normaal geen colleges tegelijkertijd met tentamens maar hier is dat gewoon normaal. Op dinsdag behandelde we nog nieuwe stof voor donderdag. Dit was niet het enige verschil, de tentamens waren ook heel anders. Ze duurde allemaal maar een uur en eigenlijk moest ik in dit uur net zoveel opdrachten afkrijgen als thuis in 3 uur.. Dus het was echt pittig en stevig doorwerken. Maar over het algemeen ging het wel lekker.
Voor intermediate accounting heb ik zelfs al mijn 'cijfer', ofja score want ze doen hier niet aan cijfers, al terug. Het ging voor mijn gevoel niet zo lekker maar dat viel allemaal mee. Gelukkig had iedereen het nogal minder gemaakt dus ik had het derde beste cijfer van de klas:D Wat echt nog steeds leuk voelt. Het gemiddelde was heel laag maar de cijfers hangen hier af van de cijfers van de hele klas. Dus als de cijfers laag blijven wordt uiteindelijk alles omhoog gehaald. De eerste stap naar het behalen van een A is dus gezet. Ik wil toch wel een A halen want dat klinkt zo leuk haha. Nu nog even wachten op de rest van de tentamens.

Aangezien ik vandaag 2 tentamens en 2 colleges had ben ik nu erg gesloopt. Ook ben ik nog op z'n Nederlands boodschappen gaan doen, oftewel op de fiets. Mijn huisgenootjes verklaarde me voor gek.
Maar zelfs het boodschappen doen, waar ik thuis een grote hekel aan heb, was erg gezellig. Ik kwam twee bekenden tegen dus ik heb 2 uur midden in de winkel staan kletsen. Maarja uiteindelijk moest ik toch nog thuis zien te komen met mijn shitload aan voedsel. Aangezien ik geen haar verandert ben kon ik mezelf weer niet inhouden en lag er uiteindelijk meer in mijn kar dan geplannend. Gelukkig was er een vrouw zo aardig om me een extra linnen tas te geven. Maar ook met deze tas was het vervoeren van al mijn troep niet zo eenvoudig. Ik was echt een bezienswaardigheid voor de meeste Amerikanen hier. Maar jawel hoor, zelfs mijn EIEREN zijn heel aangekomen.

Nu ga ik vooral even lekker relaxen en voorbereiden op de marathon. Op dit moment kijk een of andere enge serie genoemd Dexter met mijn huisgenootje en de vriend van mijn roommate. Nu ik een weekje vrij ben kan ik eindelijk weer doen waar ik zin in heb in plaats van een poging doen om te studeren. Ik ben alweer bezig met het plannen van mijn volgende uitjes. En aangezien ik echt verliefd ben op LA is dit het eerste tripje dat gaat plaatsvinden over een paar weken. De komende week ga ik vooral leuke dingen doen hier in de buurt. Zo ga ik zondag zeilen met een vriendinnetje uit Japan.

Een fjjne dag en alvast een heerlijk weekend gewenst!

Kyra

  • 07 November 2014 - 09:07

    Carola:

    heeeey lieffie.....leuk om te lezen ,wat kun jij schrijven zeg......hahaha dikke knuffel love you!!

  • 07 November 2014 - 09:08

    Nancy:

    Heel veel succes met het rennen van de halve marathon!!!
    Enne de A gaat vast lukken! Geniet van deze mega ervaring.
    Groetjes

  • 07 November 2014 - 21:35

    Opa:

    Het eerst van harte gefeliciteerd met het derde zijn van je klas D. Verder zie ik je genieten en het maken van je nieuwe fijne uitjes. Veel plezier en geniet in LA.

  • 07 November 2014 - 21:58

    Ria Smeets:

    Kyra, weer geweldige verhalen. De manier waarop je schrijft is zo leuk, ik zie alles zo voor me. Heel bijzonder dat je Halloween hebt meegemaakt!
    Heel veel succes met de halve marathon!! Hopelijk gaat het goed met je voet. Toi, toi, toi!

  • 10 November 2014 - 07:57

    Frank:

    Mooi verhaal, behoorlijk drukke studie...............

    Hier is het rustig, vandaag babysitten op Nootje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 9845

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Exchange naar UC Santa Barbara

Landen bezocht: