First night in my new home! - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu First night in my new home! - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu

First night in my new home!

Blijf op de hoogte en volg Kyra

26 September 2014 | Verenigde Staten, Isla Vista

Hii friends,

Terwijl ik deze blog schrijf zit Papa alweer in de auto op weg naar LA, het begin van zijn reis terug naar ons kleine kikkerlandje.
De laatste week hebben we vooral rustig aangedaan in onze huisje in Santa Barbara!
Het huisje beviel goed, lekker genoten van de rust, de eigen slaapkamer, de keuken en de jacuzzi.
Zo verrassend veel uitstapjes hebben we deze week niet meer gemaakt omdat we nog veel moesten regelen voor mijn verblijf in Isla Vista!
Hier zijn we vooral zaterdag, zondag en maandag mee bezig geweest.
We hebben wat kleine spulletjes gekocht zodat ik toch wat beter kan leven hier die paar maanden haha. Zoals een klapstoeltje, een kussen en klerenhangers. Voor de afwisseling zijn we zondag nog even langs Camarillo Premium outlets gegaan (Ja, we waren in Vegas ook al bij een outlet geweest maar we hadden de smaak te pakken). Vooral pap heeft flink wat koopjes op de haak geslagen waardoor hij nu voor de rest van zijn leven geen slippers meer hoeft te kopen, haha. Deze outlet was echt nog veel cheaper dan die in Vegas. Sneakers die bij ons 140 euro kosten, lagen hier te koop voor nog geen 30 euro. Echt abnormaal hoeveel winst ze op die dingen proberen te maken… Hiervan gaat bijna je zin om te winkelen in Nederland over, haha. Dus de tijd dat ik hier ben moet ik maar even genieten en vooral lekker veel koopjes scoren.

Maandag was het dan zo ver, mijn eerste bezoekje aan de Universiteit van California, Santa Barbara. Ik moest me bij twee bureaus aanmelden en mijn boeken kopen. De universiteitswinkel hier heeft echt daadwerkelijk alles met de naam van de Uni erop, allemaal leuk als aandenken natuurlijk! Mijn boekjes waren helaas veel duurder dan thuis.. Niet alleen duurder maar ook dikker ☹ Mijn accounting boek heeft maar liefst 1750 pagina’s.. Als ik dat mee naar huis moet gaan slepen zit ik alleen al bijna op 23 kg..
Gelukkig hoef ik me hier nu nog niet druk om te maken en kan ik nog genieten van een weekje vakantie. Maandag avond zijn we een fiets gaan kopen. Dus jawel hoor, nu ben ik trotse bezitter van een beach cruiser. In Nederland zou ik me wel idioot voelen, op een beach cruiser naar de universiteit haha. Doe me dan toch maar mijn oma fiets met het motief van een koe. Maarja, hier kennen ze die fietsen helaas niet dus dan moet ik me maar aanpassen en 3 maanden lang rond scheuren op mijn witte beach cruiser inclusief mandje (!)

Maandag was een zeer productieve dag, alles geregeld dat we tot nu toe konden doen. Daarom waren dinsdag en woensdag nog twee dagen om lekker te genieten. Dinsdag zijn we naar de dierentuin geweest, om pap een plezier te doen. De dierentuin stelde niet zoveel voor, het was niet druk in de hokken (er zat maar een dier in een kooi, gemiddeld genomen haha) en ook niet druk er buiten. Dus 2 uur later hadden we dit wel weer gezien. ’s Middags zijn we lekker gaan chillen in de jacuzzi en hebben we vooral heerlijk uitgerust. ’s Avonds nog een lekkere avond wandeling gemaakt naar het centrum, net zoals we bijna iedere avond gedaan hebben. Met dat lekkere weer en het mooie uitzicht hier ben ik zelfs in voor een (korte ;) ) wandeling. Toch ontbrak mijn hond wel bij deze wandeling, dus het was een beetje saai.

Aangezien ik iedere dag rond 6 uur wakker word hier.. Heerlijk zo de laatste week van je vakantie, not, heb ik mijn woensdagochtend maar sportief ingevuld. Ik ben een rondje gaan hardlopen door Santa Barbara! Ik moet natuurlijk wel een beetje op gang komen voor de halve marathon, die al over iets meer dan een maand gaat plaatsvinden. Maar tot mijn eigen verbazing ging het erg lekker. 15 kilometer door de prachtige, stevige heuvels van Santa Barbara gerend. Alvast een beetje het terrein voor de halve marathon verkend☺

Vandaag was het dan zover, het laatste dagje met paps. We zijn vanochtend naar een oude missie post van Santa Barbara gereden en daarna doorgereden naar Solvang. Pap had over dit plaatsje gelezen en er lag een groot meer bij. Eenmaal aangekomen bij het meer vonden we het niet echt de moeite waard, haha. Het meer stond bijna droog. Dus wat meren betreft kun je toch beter in Nederland blijven. Wel hebben we, ofja vooral Pap, een gesprek gehad met een Amerikaanse motorrijder. Pap was natuurlijk helemaal in zijn element en heeft wat Amerikaanse woordjes gewisseld over Ducati’s.

Het plaatsje zelf, Solvang, was wel grappig om te zien. Vroeger zijn er veel Denen geemigreerd naar de VS en dat is hier duidelijk te zien. Het plaatsje was in Deense stijl gebouwd (Al vonden pap en ik het meer kietjs) en er waren allemaal Deense restaurantjes en winkeltjes. Maar het was wel leuk om even doorheen te lopen.

Daarna zijn we voor de laatste keer langs de supermarkt gegaan om nog wat shit in te slaan voor de komende weken. Nu heb ik genoeg handige zakjes om zelf een feestmaal neer te zetten voor mijn huisgenootjes volgende week. Ik heb al mijn spulletjes een plekje gegeven en moet er nu aanwennen dat dit mijn thuis wordt voor de komende paar maandjes. Het huisje is in ieder geval wel erg leuk en het voelt wel goed.
Helaas was het afscheid nemen van paps wat minder leuk en ik ga m zeker missen. Maarja, ik moet al zoveel mensen missen dat die eentje meer of minder nu ook niet meer echt uit maakt haha. Vannacht slaap ik alleen in mijn huisje. Mijn huisgenootjes komen pas in het weekend. Wat ik opzicht wel fijn vind, kan ik even wennen zonder dat Engelse gekakel om me heen. Ik kakel toch liever in het Nederlands en het Nederlands spreken ga ik zeker missen. Hopelijk went het snel.

Morgen avond ga ik wat “drinken” (lees: Fanta, aangezien alcohol drinken illegaal is..) met een aantal uitwisselingsstudenten. Ben erg benieuwd! Er is op dit moment een groot tekort aan kamers dus heel veel studenten zijn wanhopig opzoek naar een kamer. Ben ik toch even blij dat ik alles op tijd geregeld heb!

Nu ga ik nog even genieten van dan ook echt mijn laatste weekje vakantie…
Toch wel weer zin om te gaan beginnen nu iedereen al bijna een maand bezig is haha. Ben erg benieuwd naar de colleges hier!

Slaap lekker nog,

Kyra

  • 26 September 2014 - 07:32

    Opa:

    Mooi en leuk je verhaal en heel fijn dat je je al thuis voelt in Amerika en op je plekje van studeren. Nog een weekje alleen vakantie en dan aan de slag Veel succes, opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 9848

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Exchange naar UC Santa Barbara

Landen bezocht: