Feeling at home in IV! - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu Feeling at home in IV! - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu

Feeling at home in IV!

Blijf op de hoogte en volg Kyra

29 September 2014 | Verenigde Staten, Isla Vista

Hii!

De eerste per daagjes in mijn nieuwe huisje voor de komende 3 maandjes zitten er alweer op. Ik zag er in het begin wel erg tegen op om helemaal alleen te zijn aan de andere kant van de wereld. Maarr het viel allemaal reuze mee! Anders dan verwacht heb ik nog helemaal geen heimwee.
De afgelopen daagjes heb ik vooral een beetje rustig aan gedaan en de buurt een beetje verkend.

Vrijdagochtend ben ik de dag begonnen met een klein rondje rennen en toen kwam ik tot de ontdekking hoe mooi het hier wel niet is. De zee is echt om de hoek en je kan gewoon hardlopen langs de zee.. Echt zo mooi! Ook ben ik even naar de uni gerend. Deze overtrof mijn verwachten nu helemaal. Er ligt een heel groot meer en de zee maakt ook deel uit van de campus. Je kan hier gewoon studeren terwijl je naar de zee kijkt.. Beter dan dat kan het studeren niet worden geloof ik! Misschien ga ik hier zelfs nog vrijwillig naar hoorcolleges... Wie weet haha.

Vrijdagavond ben ik wat gaan drinken in een pizza tent (Want tja een bar kom je niet in onder de 21) met een paar andere uitwisselingsstudenten. Hier heb ik ook een meisje ontmoet uit Utrecht maar ook mensen uit Japan en Mexico. Het was wel een beetje balen dat we geen alcohol mochten drinken maar voor $2 heb je een botomless soda, dan krijg je een grote beker en die kan je met al het frisdrank vullen wat je ook maar wilt. Duss dan blijft het in ieder geval wel een goedkope avond:)

Gisterenavond was toch wel echt de raarste avond OOIT! Het Nederlandse meisje en ik hadden een berichtje geplaatst op de FB van de uitwisselingsstudenten of er iemand mee ging naar een feestje. We hadden al zoveel gehoord over die feestjes dat we toch erg nieuwsgierig waren. We hadden afgesproken bij de Starbucks en er kwamen wel meer dan 20 mensen van all over the world! Was echt heel leuk om zoveel verschillende mensen en culturen te ontmoeten. Vervolgens waren we bier gaan halen in de supermarkt. Alleen wij stomme Europeanen realiseerde niet dat je hier niet op straat mag drinken -.- En aangezien heel veel uitwisselingsstudenten in een soort van campus woning wonen, hadden we geen huis om te crashen. In de campus huizen controleren ze erg streng op alcohol gebruik. Duss toen zijn we maar naar DE straat van Isla Vista gegaan, Del Playa! Toen we daar aankwamen was daar al de eerste shock; overal liep politie. Echt gewoon overal. Niet 1 of 2 agenten maar meer dan 20. Oke politie agenten lopen in Utrecht ook wel rond maar hier echt ALL OVER THE PLACE. En als je er dronken uitzag werd je aangehouden. Volgens sommige waren er deze avond best weinig feestjes, in vergelijking met normaal haha, en ik vond dit al veel... Moet je nagaan.. Omdat we met zoveel waren kwamen we een feestje niet binnen (We wisten eigenlijk ook niet echt hoe we het moesten aanpakken en we waren allemaal verbaasd over wat er gebeurd haha). Dus zijn we vervolgens weer naar de pizza place gegaan waar we vrijdag ook waren. Rond half 12 ging deze dicht en besloten we met een paar toch nog een poging te wagen.. Ik moest en zou zo'n feestje meemaken. Iedereen had me er al zoveel oververteld dus ik was natuurlijk weer eens uiterst nieuwsgierig. Nou toen we daar aankwamen was ik nog altijd in shock. Huizen vol met feestende mensen, gewoon random mensen.. Toen was het ons gelukt om een feestje binnen te komen, wat niet erg lastig is voor meisjes.. Maar jongens hebben het hier wel wat zwaarder. Maar het was echt precies zoals in films. Het kwam ook echt over dat iedereen hier heel overdreven laat zien dat ze drinken... Misschien omdat je pas met 21 mag drinken maar die chicks en guys hier gedragen zich echt als 15 jarige. Ze vinden het helemaal fantastisch om alcohol te drinken en wij Nederlands konden alleen maar denken, please doe normaal. Maargoed, zo nuchter als we waren deden we maar gewoon mee met het feestje want anders viel je op.
Helaas was dit rare feestje van korte duur want om 12 uur komt de politie en moet de muziek uit.. Iedereen gaat dan de straat op en loopt door de buurt heen. Het is echt precies zoals in films maar ik dacht echt dat dit zo onrealistisch was, maarja niets blijkt dus minder waar haha.

Vandaag zijn mijn huisgenootjes eindelijk aangekomen. Dus we hebben alles een beetje ingeruimd. We hebben nu eindelijk een bank! En het is ook nog een bed tegelijk:D Echt super handig. Mijn huisgenootjes en roomies zijn heel aardig en ik begin nu wel wat meer te wennen aan die gekke Amerikanen. Vandaag hebben we veel gekletst en voelt het Engels spreken ook al wat meer vertrouwd gelukkig!

Morgen vindt de eerste dag van de introductie plaats. En ja hoor, het begint al om HALF 8 's ochtends.. Dat ben ik niet gewend als een student in Utrecht haha. Daar was college om 9 uur al een vreselijke opgave. Maar aan het programma te zien wordt het nogal een saaie dag. We krijgen een praatje over de health insurance, drug en alcohol, immigratie status en dat soort gedoe. Dus niet echt de introductie die ik gehoopt had haha. Maar het is altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten dus ik ben benieuwd.
Morgenavond ga ik wat drinken bij een Amerikaanse meisje thuis. Iedere uitwisselingsstudent is gekoppeld aan een Amerikaanse student, een soort van buddy program. Dus morgen gaat we met een paar buddy's bij haar wat drinken dus morgen wordt een dag vol nieuwe indrukken.

Mijn maag begint te knorren dus ik ga eens kijken wat mijn huisgenootjes willen eten.

Success daar in Nederland!

  • 29 September 2014 - 05:53

    Frank:

    Echt spannend allemaal, maar zo te lezen heb je er weinig problemen mee.
    Succes met de komende maanden studeren en maak er een mooie onvergetelijke tijd van.

  • 29 September 2014 - 06:08

    Carola:

    Wow! Wat kins dich sjriefe zik!
    Bin waal ff blie dat ze nog gein 21 bis haha...
    En dat we veul contact hubbe en ich dien snuutje zeen dat helemoal straolt esse bels!
    Succes op de uni !! En veur de rest genete !! Love you !! ❤️

  • 29 September 2014 - 15:41

    Sabina:

    Nou meid, het komt echt wel goed zoals je weet. Je gaat nog heel veel leuke en mooie dingen beleven en....heel veel plezier hebben.Op het oog Saaie introductie belooft misschien wel heel veel plezierige andere colleges. Ik ben benieuwd, keep me posted.

    Dikke kus en knuffels vanuit Broenssem

  • 29 September 2014 - 21:19

    Marly:

    Hoi KY,

    Heerlijk hoor zo'n uni aan de zee, bedje opblazen en met de boeken heerlijk dobberen zou ik zeggen.
    have fun, X

  • 01 Oktober 2014 - 05:45

    Opa:

    Geniet maar van al het moois en heel veel succes met je studie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 9842

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Exchange naar UC Santa Barbara

Landen bezocht: