First week of school - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu First week of school - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu

First week of school

Blijf op de hoogte en volg Kyra

08 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Isla Vista

Goodmorninggg!

Ook ik ben deze week EINDELIJK begonnen met college! Vakantie is over en nu begint het pas echt.
Donderdag begon mijn dagje met management accounting om 8 uur in de ochtend. Het feit dat mijn college hier zo vroeg begint bevalt me nog steeds niet maar op de middelbare school wende het ook. Dus nu vast ook. Mijn eerste vakje begon erg goed. Mijn docent was echt super aardig en we hebben iedere week een soort van quiz die mee telt voor je cijfer. Maar omdat het "fall quarter" is, dus het begin van het school jaar tellen maar 6 mee ipv 8. Hij zei letterlijk dat iedereen het zo druk heeft met studentenverenigingen etc nu dat we er daarom 2 voor niks krijgen:) Echt een aardige vent dus.
Mijn tweede vak was intermediate accounting, jap nog een accounting klas. Deze docent deelde koekjes uit, dus die heeft alvast punten gescoord. Mijn derde vak, industrial organization beviel heeeeel slecht. De docent is zo slaapverwekkend en hij verteld alles gewoon op een megaaa saaie toon. Maargoed, mijn laatste college van de dag beviel gelukkig wel weer goed! Dit vak heet health and nutrition en gaat over voeding, het menselijk lichaam en gezondheid! Iets totaal anders dan standaard economie dus, haha. Ik was eigenlijk van plan dit vak niet te pakken maar de docent was echt super aardig en de college waren eigenlijk interessanter dan verwacht. Dus toen heb ik besloten dit vak toch maar te proberen. Al valt het nu al tegen want al die termen over het menselijk lichaam klinken voor iemand die al meer dan 5 jaar geen biologie meer heeft gehad nogal onbekend. Al helemaal omdat alles in het engels is... En het feit dat iedereen zegt dat de vakken die ik heb gekozen nogal een van de lastigste zijn, ga ik het vast nog zwaar krijgen hier.

Maaarr Vrijdag begon de dag alweer goed! Eigenlijk had ik een werkgroep. Alleen ging deze niet door :D Dus ik hou van deze school.
Daarom heb ik een lekkkkker lang weekend gehad van vrijdag tm maandag!
Nou, wat heb ik allemaal gedaan met deze vrije tijd?
Vrijdagavond gingen we weer iets drinken met de exchange studenten. Daarna zijn we naar een feestje gegaan. Dat is toch wat iedereen hier doet op vrijdag avond. Een van de exchange studenten gaf een feestje dus hier gingen we met z'n alle heen. Maar wennen aan die feestjes hier kan ik toch niet echt.. Het blijft echt super raar. In de woonkamer staat de tafel vol met drank en iedereen mag er gewoon van pakken... Gewoon wildvreemde die in je huis komen drinken, echt niet Nederlands... Ik ga toch liever naar een discotheek.

Zaterdag was het moment waarnaar ik langgg heb uitgekeken eindelijk aangebroken! Mijn eerste surfles was een feit. Het surfen was echt superr!!! Het was 36 graden en de zee is normaal erg koud maar was nu heerlijk verfrissend! De golven zijn hier niet zo super maar dat maakt ze juist perfect voor een beginner haha. Er liggen twee gigantische eilanden voor Santa Barbara die de golven blokkeren. Gelukkig maar want voor mij waren dit golven genoeg haha. Het is echt lastig om te timen wanneer je in de golf moet paddelen en wanneer je moet gaan staan. Maar dit leer je vast vanzelf wanneer je het vaker doet. Ik vond het al heel wat dat het me in ieder geval gelukt is om maarliefst 10 seconden op mijn board te staan op een golf!! Maar het eindigde steeds in een val... Helaas. Maar het is zeker iets dat voor herhaling vatbaar is!

Maandagochtend had ik mijn eerste hardloopclass. Hier in de US kunnen studenten gewoon "sporten" voor studiepunten, echt super nice! Dat moeten ze ook uitvinden in Utrecht. Maar er zijn veel dingen wat Utrecht kan leren van UCSB... De eerste class was eigenlijk alleen praatjes etc. Morgen gaan we echt beginnen met hardlopen! Ik ben erg benieuwd. De class wordt gegeven door een vrouw... En ik hou niet zo van vrouwelijke sportinstructrices. Maar we zullen zien! Het is in ieder geval een grote groep dus dat is wel erg gezellig:)
Maandag avond ben ik naar mijn ALLERLAATSTE Alcohol en Drug workshop geweest, EINDELIJK!!! Ik ben nu echt een pro op dit gebied.

Vandaag was het weer net zo'n drukke college dag als donderdag. Maar nu waren mijn verschillende vakken echt begonnen. Geen introductie meer maar to the point! Bij intermediate accounting moesten we zelfs een opdracht doen voor 'extra credit'. Dit houdt in dat je extra punten krijgt als je de opdracht goed doet:D Dus echt super handig! Echt geen idee dat dat bestond. Aan het einde van de dag ben ik even langs het office hour van een van mijn docenten geweest omdat ik de slides wou inzien. De docenten hier zijn echt zo aardig:O Ze antwoorden je emails nog op dezelfde dag en ze zien je niet als een nummer... Dit moet in Utrecht nog ontdekt worden haha. Maar uiteindelijk heb ik een uur met haar zitten kletsen. Super grappig, want ze heeft echt over de hele wereld gewoond en ze is pas 30.

Ik ben net terug van de excursion club informatie avond! En na 2 uur wachten is het toch gelukt! Ik ben nu een trots lid van de excursion club. Alle exchange studenten die ooit naar UCSB zijn geweest zeiden dat we hier echt lid van moesten worden. Dus zo braaf als ik ben heb ik me maar lid gemaakt! Maar het klinkt echt super! Ze bieden 20-30 activiteiten aan per week waarvoor je je kan opgeven. Van dag tripjes naar nationale parken, tot surfen/klimmen/paintballen/zeilen. Klinkt echt fun! Ik ga me gelijk inschrijven voor allemaal fun stuff dit weekend:)

Maaar ik moet een einde maken aan deze blog want mijn roomies willen boodschapjes gaan doen. Jap, om half 10 's avonds, thats the american thing I guess.. Alles is hier tot 1 uur 's nachts geopend dus daar moeten we van profiteren haha.

Enjoy your day!


  • 08 Oktober 2014 - 06:48

    Frank:

    Goed bezig Ky.

    Je neemt niet de makkelijkste weg maar wel een mooie.
    Ik hoop dat je tussendoor nog tijd hebt om te studeren........




  • 08 Oktober 2014 - 07:00

    Nancy:

    Top dat je dit allemaal mag meemaken!! Vergeet niet
    te genieten van deze unieke kans!! Je bent een kanjer!!
    Groetjessss

  • 08 Oktober 2014 - 07:37

    Opa:

    Heel fijn en mooi verslag van de aanvang van je studie, veel plezier heb je erin. Dat het wennen is neem ik wel aan, in ons landje kunnen ze nog veel leren van de openheid van Amerika al hebben we al veel overgenomen van hun stijl. Als ik alles zo lees slaap je dan ook nog, druk met al je bezigheden. Het enige wat je nog niet goed lukt, is het surfen maar komt wel het langer dan 10 seconden overeind blijven. Veel succes met je studie en met kennis opdoen van het leven in Amerika.
    Liefs, opa.

  • 09 Oktober 2014 - 17:29

    Martha:

    wat geweldig om dit te kunnen lezen , je bent een bezig bijtje, geniet maar van alles , als we bij opa en oma zijn krijgen we hele verhalen hoe trots ze zijn en dat mag ook wel, groetjes Jaap en Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 9843

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Exchange naar UC Santa Barbara

Landen bezocht: