Introduction week! - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu Introduction week! - Reisverslag uit Isla Vista, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu

Introduction week!

Blijf op de hoogte en volg Kyra

02 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Isla Vista

Ha die kaaskoppen,

Nu moet ook ik afscheid nemen van de zomervakantie. De laatste uurtjes zijn ingegaan. Maar wat kijk ik toch met veel plezier terug op deze zomervakantie! Het was toch zeker de beste ooit. Weekje NYC met mam, summer course en de roadtrip door Cali waren toch zeker DE hoogtepunten van deze vakantie! Een zomervakantie ik nooit meer zal vergeten en die ik waarschijnlijk nooit meer zal overtreffen... Nouja zeg nooit, nooit maar het zal wel lastig worden!

Maandag begon de introductie week dan eindelijk... Deze 'informatie' dag was erg saai. Hij begon al om half 8 en we kregen een soort van "continentaal" ontbijt. Wat er continentaal aan was weet ik nog steeds niet want er was niet echt veel keus en op de cinnamon rolls (Deze dingen zijn echt super lekker, maar niet echt geschikt voor ontbijt haha) na was er niet veel. Maar de lunch daarentegen maakte veel goed! Er waren verschillende soorten belegde broodjes, met geroosterde groeten of kip. Dit was echt heel lekker. Maargoed, zoals al duidelijk is was er op de lunch na dus niet veel aan. We kregen informatie over de zorgverzekering en over het drugs en alcohol beleid. Maar eigenlijk alles had ik al 1001 keer gelezen in een mail van de uni of op de website dus het was eigenlijk alleen herhaling. En dat alcohol en drugs een big deal hier zijn weet ik nu wel. Er is zelfs politie die je kan bellen als je 's avonds niet alleen naar huis wil lopen haha, dan brengen ze je naar huis. Echt typisch Amerika natuurlijk.

Maandagmiddag was in ieder geval wat minder saai. Toen ben ik boodschappen gaan doen met mijn huisgenootjes. Twee ervan hebben een auto dus dat is echt super chil. We gingen naar een super grote supermarkt, echt gewoon nog 2 keer zo groot als de AH XL, en nog konden ze niet alles vinden hier.... Dus nadat we hier 2 uur hebben rondgelopen zijn we naar een andere supermarkt (jawel, net zo giga) gegaan... Dus na 3 uur +- was het dan gelukt hoor. De eerste keer boodschappen doen met Amerikanen zit erop. En zoals wel bekend is heb ik een hekel aan boodschappen doen dus ik was blij dat ze uiteindelijk alles gevonden hadden. Maar aan de andere kant was het ook wel lachwekkend want ze sloegen allemaal dingen in waarvan ik echt nog noooit gehoord had. Zoals cookie butter voor op de boterham, een soort van choco pasta alleen smaakt het dan naar koekie deeg. Ook waren ze echt totaaal verbaasd dat ik nog nooit Oreo's in de smaak berry, mint, birthday cake of weet ik welke smaak heb gehad. Ze konden het niet geloven dat er in Europa niet zoveel keuze was haha.

Toen we eindelijk terug waren van het boodschappen doen ben ik een rondje gaan hardlopen. Heerlijk over de uni en langs de zee. Alleen wel wat verder dan geplannend (17km:D) maar voelt wel als een goede voorbereiding op de halve marathon. Helaas was ik hierdoor wel te laat bij mijn Amerikaanse buddies haha. Maandagavond had ik namelijk afgesproken met mijn buddies. Iedere exchange student wordt in een groepje met 3 uitwisselingsstudenten en 4 UCSB studenten die ook op uitwisseling zijn geweest gezet. Mijn buddies waren allemaal heel aardig. Vooral de Amerikanen waren echt HILARISCH. Echt zo overdreven aardig dat het eigenlijk bijna irritant werd haha. We zaten lekker in de tuin met een kampvuurtje dus dat gaf wel een ultiem relax gevoel!

Dinsdagochtend waren er allemaal kraampjes op de uni over banen en verschillende dingen waarvan je lid kunt worden. Hierna ben ik naar het US Post Office gefietst om mijn Money Order te halen. Dit is een soort van check waarmee ik mijn huur iedere maand moet betalen. Heel irritant want toen ik de USPS eindelijk gevonden had bleek mijn debit card niet te werken en een credit card werd niet geaccepteerd voor money orders (Nooit gedacht dat ik dit ooit zou mee maken in de US, ik meende dat iedereen hier alles op krediet kocht). Maar toen ben ik dus weer helemaal terug gefietst naar de campus om te pinnen. Hier deed mijn debit card het wel gelukkig. Dus het was uiteindelijk toch nog gelukt om mijn huur voor de 1ste te betalen!

Maandagavond hadden de buddy's me verschillende dingen geleerd over UCSB. Ze vertelden dat er hier 3 zwembaden zijn en dat je gratis naar de gym kan. Dit klonk natuurlijk te mooi om waar te zijn. Dus dinsdag middag ben ik met mijn huisgenootjes naar het zwembad (of eigenlijk zwembaden) gegaan om dit te checken. Nou, het was daadwerkelijk NOG mooier dan ik had verwacht. Er waren zelfs jacuzzi's.. En er was niet een gym maar 3... Dus nu begrijp ik eindelijk waarom het collegegeld zo hoog is hier... Maar de dinsdagmiddag heb ik dus heerlijk genoten aan het zwembad en een beetje bijgekleurd. Het was eigenlijk wel een gek idee dat ik gewoon aan het zonnen was op de universiteit. Normaal zon ik alleen aan een zwembad als ik op vakantie ben haha. Maar ik moet zeggen, ik kan er wel aanwennen. Dit weekend wordt het 32 graden dus als ik ergens een gaatje vind ga ik nog lekker wat zonnestraaltjes mee pakken.

Vandaag ben ik met mijn Japanse utiwisselingsvriendinnetje en 2 huisgenootjes naar het fun & fitness festival geweest op de uni. Dit was een festival met allemaal kraampjes voor de verschillende sport clubs en verschillende restaurantjes die in Isla Vista liggen. We kregen een kaart en moesten bij de kraampjes stempels halen. Dit ging natuurlijk niet zonder tegenprestatie. Zo moesten we gratis pizza eten (dit was natuurlijk een van de betere) en een fit test doen (en dit was de zwaarste) maar het was erg gezellig. Uiteindelijk hadden we alle stempels verzameld en kregen we een topje van het recreation center!

Dus de afgelopen dagen heb ik veel tijd doorgebracht met mijn huisgenootjes. Ze zijn echt heel aardig en we lachen ons ook echt kapot om elkaar. Er zijn toch wel veel cultuurverschillen te ontdekken, erg leuk. Over cultuurverschillen gesproken, mijn roommate heeft kerstverlichting op onze kamer gehangen, just for fun.
Zelfs het slapen met mijn roommate Emma gaat goed af. We hebben het echt heel gezellig en het is totaal niet vervelend om met een roommate te slapen. Ik zag er zo tegen op maar het is eigenlijk nog super leuk ook! Nu vraag ik me wel af waarom we in Nederland allemaal ons eigen kamertje hebben. Eigenlijk is het echt fun om samen een kamertje te delen.

Maarr morgen is het dan zo ver, tijd voor de eerste dag colleges! Het wordt een dag met veel nieuwe ervaringen! De eerste keer in mijn leven dat ik college heb om 8 uur, ben benieuwd hoe dit gaat bevallen. Maar ik heb echt zin om te zien hoe het er hier aan toe gaat en om mijn klasgenoten te ontmoeten.

Ik vind het echt super dat jullie allemaal mijn blog lezen en reageren! Bedankt voor alle lieve reacties!!! Zo voelt het toch alsof iedereen een beetje bij me is hier haha:)

Weltrusten allemaal!






  • 02 Oktober 2014 - 07:51

    Marly Stefens:

    Lieve KY,
    Dat klinkt allemaal goed! Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent!
    Heel erg dank voor je kaart , erg lief!
    Succes met de cultuur hik-ups....;)!
    Volgens mij ga je voor de hele marathon... als je zo door blijft lopen ;).
    Geniet van al dat heerlijks en ook nog 'n beetje studeren hè zometeen... X Marly

  • 02 Oktober 2014 - 07:58

    Opa:

    En nu aan de slag na al het plezier en leuks. Heerlijk heb je genoten. Wij wensen je heel succes met je studie.

  • 02 Oktober 2014 - 20:59

    Ria Smeets:

    Hoi Kyra,

    Fijn om te lezen dat je helemaal ingeburgerd bent en het zo goed bevalt!!
    Wat een super verhaal over je eerste ervaringen op de Uni. Het doet me een beetje denken aan mijn eerste dagen toen ik (in 1981!!!) bij AFCENT begon te werken. Amerikanen zijn gewoon heel anders dan wij Nederlanders, maar wel heel aardig en hartelijk. Ook inderdaad overdreven, maar dat went. Ik heb je verteld dat een oud collega enkele weken geleden bij me op bezoek is geweest. Ik heb haar enkele dagen nadat ze terug naar Amerika vloog een mail gestuurd, maar heb niets meer gehoord. Typisch Amerikaans: uit het oog, uit het hart, zeg maar. Ik denk ook niet dat ik nog iets van haar ga horen! Daarentegen zijn er ook collega's waar ik nog steeds na al die jaren, contact heb. Eentje ga ik dit weekend mee skypen. Zij woont 4 uur rijden van NY, dus er zit toch een kleine kans in dat in in maart mee ga met Roger!!! Ik houd je op de hoogte! Lieve groetjes en succes!!

  • 06 Oktober 2014 - 07:55

    Marita:

    Hallo Kyra,
    Heb je verhalen met plezier gelezen. Wat heb je al veel gezien en meegemaakt.
    Ik herkende wel de nodige dingen van je vakantieplaatsen, maar ook hoe de Amerikanen zijn.
    Geniet verder van je studie en van alles wat je nog tegenkomt.
    Veel liefs van Marita en ook van Jo

  • 07 Oktober 2014 - 14:43

    Caroline Stefens:

    Ha Kyra,
    Ook ik heb eindelijk je blog ontdekt! Wat heb je al veel gedaan en gezien! Leuke foto's ook. Nog bedankt voor je kaartje, nice! Veel succes en plezier daar met die gekke Amerikanen! ;-)
    Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 9849

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Exchange naar UC Santa Barbara

Landen bezocht: