First destination; San Fransisco baby! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu First destination; San Fransisco baby! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kyra Meulenberg - WaarBenJij.nu

First destination; San Fransisco baby!

Blijf op de hoogte en volg Kyra

13 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hiiiiii Dutchies,

Mijn eerste blog vanuit de USA! En wel vanuit San Fransisco. Helaas zit onze tijd in deze stad er alweer bijna op maar we zijn klaar voor het volgende avontuur!

Om bij het begin te beginnen, ik was erg blij toen we eindelijk in ons hotel waren aangekomen woensdagavond. De vlucht duurde lang en we hadden onze overstap in Chicago maar net gehaald. Onze koffers werden onzorgvuldig gedumpt dus we zagen de bui al hangen.. En jawel hoor, eenmaal aangekomen in San Fransisco was mijn koffer nog in Chicago.. Gelukkig maar dat ik de helft van pap's koffer gekaapt had:P
Gelukkig was het snel opgelost en was ik donderdag ochtend weer verenigd met mijn koffer. Toen kon het avontuur echt beginnen.

Donderdag middag zijn we de stad gaan verkennen, oftewel in de ochtend de winkels en in de middag de rest. We zijn door china town gelopen en de verschillende pieren gaan verkennen. Onze eerste indruk van San Fransisco is erg goed! Op de vele zwervers na is de stad erg rustig. Maar misschien komt dat omdat ik het alleen met New York kan vergelijken haha. Dan is natuurlijk alles rustig.

Vandaag ben ik de dag sportief begonnen met een rondje "hardlopen". Wat eigenlijk eerder "sightseeing" was door de vele stoplichten die hier zijn. En door rood rennen is hier dus echt geen optie... Maar toch was het wel lekker om de dag mee te beginnen. Na 7km had ik het wel weer gezien maar nu kan ik wel zeggen dat ik heb gerend in San Fransisco. Dat kan niet iedereen zeggen natuurlijk. '

Daarna hebben we met de boot Alcatraz bezocht. Dit was erg indrukwekkend. Onvoorstelbaar dat er echt mensen hebben gezeten in de kleine cellen.. Het was vandaag erg mooi weer dus vanuit het eiland was het uitzicht prachtig. Nadat we naar Alcatraz zijn geweest was mijn plan om naar de Golden Gate Bridge te lopen. Deze waren we gisteren al gaan zoeken maar door de mist was ie onherkenbaar:p Vandaag gingen we dus voor poging 2... Alleen waren de 8km die google maps me vertelde langer dan gedacht. De Windraak is niets in vergelijking met de bergen hier.. Dus plan changed en hebben we een fiets gehuurd. Toen zijn we naar en over de Golden Gate Bridge gefietst. Dit was echt fantastisch. Normaal heb ik een hekel aan fietsen maar nu vond ik het zelfs leuk om te doen. Maar ook de Golden Gate Bridge was niet te bereiken zonder een paar enorme bergen om te moeten fietsen. Dus in het vervolg zal ik niet meer zeuren over de Windraak wanneer ik deze op moet fietsen naar het werk. Ik kan blij zijn dat ik niet in San Fransisco boven op een berg werk ha ha.

Nu zitten we lekker in het hotel met een broodje en een salade. Vandaag hadden we een super lekker ijsje gegeten maar zoals altijd in Amerika was dit ijsje een complete maaltijd;) Daarom zijn we even langs de Walgreens gegaan voor een heerlijk broodje. De supermarkten hier in de USA hebben daadwerkelijk alles.. Echt onvoorstelbaar. In Nederland zijn er 3 soorten kitkat maar hier hebben ze dr meer dan 10.. Niks voor mij want ik ben al zo slecht in kiezen. Nu duurt het nog langer voor ik klaar ben met boodschappen doen.. Te veel keuze haha.

Morgenochtend gaan we onze huurauto ophalen en onze weg naar Santa Barbara vervolgen. Zometeen gaan we lekker slapen maar eerst nog even ons hotel voor morgen boeken. Dat hadden we gisteren al willen doen maar we waren zo dom om de verkeerde datum te boeken ha ha.. Toen heb ik in mijn beste engels, kuch, maar even gebeld naar Booking.com en kregen we gelukkig ons geld terug. Lekker dom van ons... Dus zometeen poging 2.. Hopelijk ditmaal beter.

Fijn weekend allemaal en hopelijk is het daar ook een beetje lekker weer!





  • 13 September 2014 - 09:29

    Karin Van Dooijewaard:

    Kyra
    Erg leuk om jouw avontuur zo te mogen en kunnen volgen.
    Heel veel plezier en succes!!!
    Groetjes Karin

  • 13 September 2014 - 10:30

    Brian:

    Have fun

  • 13 September 2014 - 11:36

    Ria:

    Hoi Kyra en Noël,
    Leuk om al een heel verhaal over jullie te lezen. Het klinkt allemaal super!! Nog heel veel plezier en succes met jullie reis naar Santa Barbara. We blijven jullie volgen! Ook voor jullie heel fijn weekend.

  • 13 September 2014 - 19:52

    Opa:

    Het blijft genieten voor je en ook na het hardlopen door een grote stad. Nu maar rust nemen voor morgen het auto ritje naar Santa Barbara.
    Veel plezier

  • 13 September 2014 - 22:47

    Marly:

    Hi KY,

    Leuk om je enthouasiaste verhaal te lezen. Keep us post-it, girl!
    Enne lekker genieten, X

  • 15 September 2014 - 21:14

    Manon:

    Hey Kyra, super te gek om je te volgen via dit blog.
    Have fun!!!
    Groetjes Manon en Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 9838

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Exchange naar UC Santa Barbara

Landen bezocht: